Hoofdsponsor
Nieuws
8 December 2009
Vol goede moed zijn we vanavond doorgegaan waar we vorige mee opgehouden zijn: de
brandblussers. Het blijft passen en meten, maar zo langzamerhand komt er lijn in.
Hier en daar wordt er reeds heftig gelast door Arjen en de opzichter (met bril) keurt het allemaal goed.
Voor Eus en Frank is er nog even weinig te doen, zij gaan zich straks bezig houden met de leidingen
van de brandblussers.
Aangezien we rondom de auto alles opgeknapt hebben en het er allemaal best gelikt begint uit te zien,
was vanavond de stroomvoorziening aan de beurt. We hadden tot vanavond 1 stroompunt waar we
met de nodige verlengsnoeren onder elkaar en over elkaar meestal bezig waren. Dat is nu verleden
tijd. Interessant? Nou niet echt, maar wel lekker makkelijk en het oog wil ook wat.
Verder is het vooral wachten op de bestelde onderdelen en straks weer de carburateurs opbouwen.
Volgende week weer verder………
1 December 2009
Hallo allemaal
Vanavond zijn we weer begonnen met sleutelen aan de veranderingen die we willen doen voor het
seizoen 2010. Na een seizoen met wisselende resultaten, veel motorschade en olieproblemen krijgen
we er toch weer zin in om in 2010 te doen wat we eigenlijk al in 2009 hadden moeten, minimaal  6,4
sec runs rijden om in ieder geval gequalificeerd te zijn.
Het begon o zo mooi om de eerste race te winnen in Engeland en we hoopten dat door te zetten in de
volgende wedstrijden. Maar helaas, na de schade in de motor op het Main Event kwamen bleven we
tijdens de rest vana het seizoen kampen met veel olieproblemen. Met soms zeer goede 60 ft tijden
van 1,01 en 4,2 sec. op de achtste mile konden we dit echter niet
doorzetten naar een volledige run die ons dan een goede tijd had
moeten opleveren. En in crisitijd zal de motor (intussen 8 jaar oud) er
nog een jaar tegen aan moeten ipv een wat nieuwere motor, waar
halverwege het seizoen sprake van was. Dus gingen we maar aan de
slag vanavond.
De carburateurs werden door Arjan gedemonteerd om nieuwe
onderdelen te bestellen voor de carburatie ivm de explosie en brand die
we hadden op de finals (zie foto).
Henri ging zich bemoeien met het verplaatsen van de radiateur, druk regelaars enz. om ruimte te
maken voor de brandblussers. Deze willen we voorin plaatsen zodat de auto een betere
gewichtsverdeling krijgt tussen voor en achter. Op dit moment ligt het gewicht van de auto teveel op
de achteras en dat is niet wenselijk. Eus lag de hele avond op de achterbank van de raceauto om de
brandblussers te demonteren Het begin is er, en we proberen elke week een update te plaatsen op de
web site om jullie op de hoogte te houden.
27 Oktober 2009:
De website heeft een nieuw uiterlijk gekregen. Nog niet alle links werken maar er wordt hard aan
gewerkt om het zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. We zijn benieuwd naar jullie reactie.
12 Februari 2010
Het was een tijdje stil, maar dat had alles te maken met de kerstdagen en het koude weer; te koud
om wat te doen aan de auto. Vandaag hebben we ons bezig gehouden met de installatie van onze laptop,
die het opeens niet meer deed. Gelukkig konden we alle data redden, maar was het wel weer even
werk om alle programmas te installeren en goed te laten werken met de apparatuur in de auto.
Volgende week gaan we de auto zelf weer onder handen nemen, het brandblussysteem moet immers
nog af........
15 December 2009
Het is dik vriezen buiten maar binnen wordt er hard gewerkt aan de belair. Alleen Arjen en Henri
waren er , maar die konden dan nog heel wat doen vanavond. 20 keer de blandblussers erin en
eruit , passen ,meten en nog eens passen. En dan moeten er nog 2 boven elkaar,
maar het gaat lukken. wordt vervolgd
Nieuws
Een verslag van de European Finals 2010 is geplaatst. Klik hier of kijk onder de Kalender
Sleutelavond, 24 augustus 2010
Na de goede resultaten in Hockenheim en de persoonlijke records van het team namen wij de terugreis
vanuit Hockenheim in stromende regen richting Nederland. Al bij de tweede flinke helling op de autobaan
voelden we echter de koppeling van onze touringcar gaan slippen en begonnen we de meest vervelende
scenario's te verzinnen wat we moesten doen als de tourincar langs de autobaan zou stranden.
Het vervelende was nog wel de vele bergen die we moesten beklimmen, want de weg naar huis was
heuvelachtig. Dus het koppelingpedaal helemaal los na het schakelen en langzaam het gas aantikken
en wachten tot we weer boven waren op de berg. Het weer was grouw en de regen bleef naar beneden
komen wat de reis ook al niet bevorderde. Tot overmaat van ramp, kwamen we ook nog in een vette file
terecht em was het slechts mogelijk stapvoets over de autobaan te gaan.
Dus maar een hapje eten onderweg, maar in het overvolle wegrestaurant stonden we wederom in de file,
dit keer voor het eten. Zelfs in de rij bij een grote hamburgerketen stond je ruim een half uur te wachten
voor zo'n rond plat ding dat tussen een broodje bekneld zat, en dan kreeg je ook nog wat van die
rechthoekige lange gele dingen met wat gladde smurrie erop , maar dat kon er ook nog wel bij.
Uiteindelijk heeft de bus het nog net volgehouden en rond 22.30 ‘s avonds waren we weer thuis.
De bus staat nu bij een truckcentre en bleek nog meer te hebben dan alleen een kapotte koppeling.
De bus bleek ook nog een gescheurd vliegwiel te hebben. Al met al een flinke onvoorziene kostenpost.
 
Maar we zijn natuurlijk niet stuk te krijgen na de goede resultaten van Hockenheim en het aftellen is dan ook
begonnen. Iedereen was er vanavond weer en met een hele lijst voor de boeg zijn we de dingen aan het
afvinken: headers lassen (na de heftige tyreshake); extra massa draad aanleggen, hoodscoop reparatie,
achtaras tandwielen controleren, olielekkage verhelpen enz enz. Met op het eind om 23.30 uur nog gezellig
een biertje was het daarna tijd voor iedereen om voldaan naar huis te rijden, want we waren goed
opgeschoten. Volgende week deel 2 voor de finals.
 
Henri
Nitrolympics 2010, Hockenheim:
Duitsland. De Nitrolympics in Hockenheim zijn voor Henri Joosten en team redelijk succesvol verlopen.
De eerste twee qualificatieruns op vrijdag verliepen niet goed. Vanaf de start werd de auto
geconfronteerd met enorme tyreshake en ook na wijzigingen in het chassis werd dit de tweede run
niet beter. Zaterdag waren er nog 2 qualificatie runs. De eerst qualificatie run bracht eindelijk het
lang verwachte succes. Na een perfecte burnout werd een wat langzame 60-ft geklokt (1.09), maar de auto
ging als een streep van de lijn met beide voorwielen in de lucht. De run was wat wild, want de
auto ging naar links en daarna weer naar rechts, maar Henri wist het gas erop te houden en een
prachtige eindtijd te noteren: 6.569 met een eindsnelheid van 347 km/uur. Helaas 18e tijd, dus de laatste
run moest wat brengen.
Ook hier weer een mooie burn-out. Echter bij de lampen ging het mis. Het computer systeem (Autostart)
weigerde dienst bij het stagen en Henri stond 10 seconden in de reflimiter zonder dat de boom ging.
De auto werd te warm en Henri besloot van het gas te gaan toen opeens de boom ging lopen.
Echter van een goede tijd was geen sprake meer omdat de motor veel te heet was geworden.
Als alternate waren we wel aanwezig bij de eliminaties. Helaas mochten we niet invallen maar we
kregen wel de mogelijkheid om samen met de andere alternate nog een test run te maken.
Met een prachtig nieuw PB namen we afscheid van het enthousiaste Hockenheimse publiek:
6.562 sec en 343 km/uur
Foto’s en een uitgebreid verslag zijn te vinden in de event coverage in de kalender sectie.
© 2011 Henri Joosten Drag Racing